Előkelő helyezést ért el az újbudai csapat a WRO döntőjén

A Gyerekakadémia újbudai csapata 21 induló közül a 4. helyet szerezte meg a World Robot Olympiad országos döntőjében, a juniorok között.

A World Robot Olympiad (WRO) egy olyan nemzetközi robotépítési és -programozási verseny, amelyen 8–25 év közötti fiatalok vehetnek részt négy kategóriában és hat korosztályban.
A Tatabányán tartott nemzeti döntőre több mint fél évig készültek a Gyerekakadémia XI. kerületi robotépítői, Tarjányi László (16), Kiss Botond (15) és Deák Csongor (14).
Olyan gépet kellett alkotniuk, amely képes egy épületet szimbolizáló versenypályán az elhasználódott izzók cseréjére, a világítás energiatakarékosabbá tételére. A robotnak új, okos égőket kellett a raktárból különböző szobákba szállítania, a régieket pedig a szeméttárolóba eljuttatnia. A fiúk által összeállított és programozott robot sikeresen korszerűsítette a világítást a modell épületben.
    
A jövő mérnök-informatikusainak képzését három éve a XI. kerületi önkormányzat is támogatja. Az Újbuda Smart11 Nonprofit Kft. és a Gyerekakadémia közös kezdeményezéseként az elmúlt három évben több kerületi általános iskolában indult robotprogramozó szakkör, amelyben több száz diák tanult. Több XI. kerületi diák is dobogón végzett a 2018-as és a 2019-es Robotprogramozó Országos Csapatversenyen.
   
„Játékos tanulás vezet el az ilyen versenyekhez – mondta el Gerstenkorn Barnabás a Gyerekakadémia csapatvezetője. – Ez egy olyan kreatív módszer, amellyel már kisgyermekkortól kezdve lehet fejleszteni az algoritmikus gondolkodást. A feladatok megoldása közben a tanulók kísérleteznek, kutatásokat végeznek, megtanulnak együtt gondolkodni. A programozást elsajátító gyerekek képesek átgondolni a lépéseket, azok helyességét, sorrendjét és hibáit, ezzel magabiztossá és motiválttá válnak, ami a tanulásban is nagy segítséget jelent számukra.”
   
A Nemzeti Infokommunikációs Stratégia, illetve a kormány által a közelmúltban elfogadott Digitális Jólét Program is kiemelt jelentőséget tulajdonít a közoktatási rendszer digitális alapokra helyezésének, amellyel hosszabb távon enyhíthető a hazai vállalkozásokban is jelentkező informatikus hiány. Az akár már az általános iskola alsó tagozatában elkezdhető robotprogramozás hozzájárul ahhoz, hogy a diákok közül minél többen tekintsék reális pályaválasztási alternatívának a digitális gazdasággal, illetve szűkebben az informatikával összefüggő szakmákat.
(T.E.)